V úzké spolupráci s pracovníky SŽ, s.o. předkládáme tři typová řešení sklápěcích stožárů:
1. Osvětlení nástupišť sklápěcími stožáry výšky 6 m
Výhody, které přináší sklápěcí stožáry pracovníkům údržby, můžou ocenit i pracovníci SŽ, s.o. Po schválení Technických podmínek pro svítidla, Technických podmínek pro stožáry 5 - 12 m a Technických podmínek pro stožáry 12 - 25 m, naše společnost koncem roku 2007 dodala svítidla a sklápěcí stožáry pro prvních 9 nástupišť na Plzeňsku.
Svítidla jsou umístěna na sklopných stožárech Abatec T061RLS. Líc stožáru je vždy umístěn podle místní situace pokud možno cca 5 m od středu nejbližší koleje, vždy však mimo průjezdný profil (cca 3,5 m od středu koleje).
Ke stožárům dodáváme i mobilní sklápěcí pružinové mechanismy, se kterým může jeden pracovník pohodlně cestovat k servisnímu úkonu i vlakem.
2. Náhrada stožáru JŽ 14 - Osvětlení zastávek a přilehlé obsluhované části kolejiště sklápěcími stožáry výšky 12 m
V tomto případě se jedná o přímou náhradu stožáru JŽ 14 se svítidlem SHC 250 W se spouštěcím mechanismem. Použití sklápěcích stožárů T127RLH odstraňuje dvě hlavní nevýhody klasického řešení - problémy se spouštěcím zařízením a odpojovačem a v případě jeho nefunkčnosti zajištění pracovníka s odpovídající kvalifikací pro práci ve výškách pro servis svítidla přímo na stožáru.
3. Náhrada osvětlovacích věží sklápěcími stožáry výšky 20m a 25 m
Pro osvětlení odstavných ploch a překladišť navrhujeme jako alternativu k osvětlovacím věžím trubkových nebo příhradových kostrukcí sklápěcí stožáry typu GL400 výšky 25 m. Tento typ stožáru má max. vrcholové zatížení 195 kg. Umístění sklápěcího stožáru v kolejišti v blízkosti trakčního vedení samozřejmě vyvolává obavu o bezpečnost při sklápění. Tady je nutno zdůraznit, že zakladna sklápěcího stožáru typu GL400 má rozměr pouze 400x400 mm a ve vrcholu průměr 219 mm. Například při osazení výložníkem SB6 pro 6 ks světlometů 1000W je maximální boční přesah od osy stožáru pouhých 750 mm a při sklápění nedochází k žádnému bočnímu výkyvu.
První realizací, kde došlo k přímé náhradě za osvětlovací věž příhradové konstrukce, je stanice Znojmo. Zde bylo nutné starou osvětlovací věž nahradit z prostorových důvodů subtilnější konstrukcí, a právě náš sklápěcí stožár typu GL400 nejlépe splnil požadavky projektanta.